piątek, 24 kwietnia 2015

Słoneczny piątunio

W słoneczny przedpołudniowy piątek uskuteczniliśmy - jak to się w Polsce coraz częściej określa - plażing i smażing. Od około 8:00 po śniadaniu wyskoczyliśmy na plażę Copacabana, by nakarmić skórę sporą ilością witaminy D.

O tej godzinie wylegiwało się tylko parę osób, ale od 9:00 skutecznie napływały tłumy - jak zauważyliśmy - w różnym celu: pobudować z piasku, pobawić się skacząc na ogromne fale, które ocean sporo produkuje, poopalać się, pobiegać, posprzedawać wszystkie produkty świata od hamaku, po lody, krewetki, okulary, biszkopciki brazylijskie, kapelusze, sukienki, stroje kąpielowe, panowie i panie chodzą dosłownie ze wszystkim, przyszły też osoby, których nazwaliśmy "oglądaczami", przychodzą, rozkładają leżaki i parasol i popijając piwko oglądają wszystkich dookoła, najczęściej oczywiście w przypadku panów to panie i odwrotnie. Copacabana to jedna z najsławniejszych plaż świata znajdująca się w dzielnicy Copacabana w Rio de Janeiro. Jej długość to około 4 km, przy jednym z jej końców po kilkudziesięciu metrach zaczyna się kolejna plaża Ipanema, równie znana i popularna, ikona mody plażowej. Na Copacabanie organizowane są duże imprezy i spotkania, takie jak Sylwester, koncerty, ale też otwarcie mistrzostw świata w piłce plażowej czy spotkanie młodych z papieżem Franciszkiem dwa lata temu.
Po południu wybraliśmy się rowerami na Głowę Cukru (por. Pao de Acucar). To dwie góry swoim kształtem przypominające niegdyś glinianą formę stosowaną do rafinacji cukru. Dwie potężne skały, wzniesienia położone w zatoce Urca. Większy szczyt leży na wysokości 396 m n.p.m. Góra Cukru to również raj dla wędrówek wspinaczkowych. Z tego co wyczytaliśmy jest ponad 200 dróg wspinaczkowych. Na Główę Cukru wjeżdża się kolejką linową dwuetapowo. Na samym szczycie rozpościera się widok na piękne Rio. Na wzgórzu zostaliśmy do 20:00, by od 18:00 robić nocne zdjęcia, ale one lepiej oddadzą to co opisać nie sposób.

Widok z naszego hotelu

a to również z naszego hotelu Porto Bay :)